Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 września 2016

ŁYK ŚMIERCI

Od tego co Cię spotyka ważniejsze jest to co czujesz. A to co czujesz wynika z Twojej postawy wobec życia. Większość osób których życie dramatycznie się zmieniło, na przykład z powodu trwałego kalectwa, w niedługim czasie potrafi powrócić do wcześniejszej kondycji psychicznej. Dzieje się tak, ponieważ nasz system psychiczny jest tak skonstruowany, żeby dostosowywać się do rzeczywistości. To wspaniała ludzka cecha. Niestety działa to też w drugą stronę. Nawet jeśli odziedziczymy fortunę, niebawem euforia opadnie i poziom naszych emocji się wyrówna. Uczucia muszą być stabilne, żebyśmy nie zatrzymywali się na skutek nadmiernego przygnębienia czy nie grzęźli w samozadowoleniu. Psychiczna homeostaza zmierza do przywrócenia zachwianej równowagi. I dlatego idziemy do przodu.

Ludzie dzielą się na pesymistów i optymistów. Pesymiści widzą szklanki puste do połowy, a optymiści pełne. Dlatego pesymiści są nieszczęśliwi, a optymiści wręcz przeciwnie. To oczywiście uproszczenie, bo są to tylko bieguny stopniowalnego realizmu. Poza tym można być optymistą w jednej sprawie, a w drugiej już nie. Generalnie jednak ważna jest interpretacja zdarzeń, a ta często bywa nawykowa. Jedni są więc szczęśliwi mimo wszystko, a drudzy nie cieszą się niczym. Zapewne przyczyny takich postaw bywają niekiedy głębsze. Mogą na przykład wiązać się z poziomem neuroprzekaźników w czerepie. Lecz to sprawa złożona, gdyż pomiędzy zachowaniem a stanem chemicznym mózgownicy występuje sprzężenie zwrotne. Chemia określa nasz nastrój, ale to co robimy stymuluje określone jej poziomy. Na przykład kiedy staniemy w ringu bokserskim automatycznie wzrośnie nam poziom testosteronu.


Kiedy miałem osiemnaście lat chwilowo mi odbiło i wylądowałem w szpitalu z pociętymi przegubami i żołądkiem wypełnionym psychotropami. Nie ma się czym chwalić, ale nie ma też czego się wstydzić. Każdy może mieć gorszy dzień. Snuto wtedy różne stereotypowe teorie na mój temat, na przykład, że skłoniła mnie do tego nieszczęśliwa miłość. Co prawda brak seksu może być frustrujący, lecz bez przesady. To co czułem to było wielkie wkurwienie, że świat jest popierdolony. Piekło to inni ludzie. Kiedy mnie nie wkurwiają czuję się na tej planecie całkiem dobrze. Więc mnie nie wkurwiajcie. Najlepsze co człowiek może robić w życiu, to żyć po swojemu. A najgorsze to przejmować się dupkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz