Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 23 sierpnia 2016

ŚWIAT W PIGUŁCE

Koran mówi, że kiedy zabijesz człowieka, to tak jakbyś zabił cały świat. Niestety jego najbardziej radykalni czytelnicy najwyraźniej chcą zniszczyć świat. Uważają bowiem, że wszyscy muszą nie tylko wyznawać islam, ale też podporządkować się ich władzy. Państwo Islamskie nie bierze więc sobie do serca zakazu zabijania. Oczywiście wszystkie najważniejsze religie tego zakazywały, ale ta metafora jest szczególnie wyrazista. Każdy człowiek jest całym światem. Dysponuje bowiem niepowtarzalnym w kosmosie mózgiem. Nie da się więc do końca rozgryźć drugiego człowieka. Każdy z nas ma swój świat w swojej głowie. Kiedy umiera człowiek ginie jego wersja rzeczywistości.

Przeżyć swoje życie to znaczy przemierzyć samego siebie. Jeśli bowiem spotyka nas śmierć to znaczy, że to już koniec. Wszystko co się dzieje odbieramy przez pryzmat własnej wiedzy i wyobraźni, a swoimi działaniami wykorzystujemy je do własnych celów. Więc choć podobno wszyscy potrzebujemy tego samego, różnimy się diametralnie. Nie wiadomo czyj świat jest najlepszy z możliwych światów. Ale choć żyję we własnym świecie, chciałbym żeby ten świat był dla innych choć trochę zrozumiały. Dlatego piszę. Mam nadzieję, że w ten sposób ujawniam, iż nie jestem dupkiem za jakiego mnie niektórzy uważają. Piszę szczerze, więc nie ukrywam co myślę, czego potrzebuję i co mnie boli. Mój świat, komiczny, zwariowany, kipiący pożądaniem, to Ja.


Oczywiście Ja taki, jaki chciałbym być. Bo każdy ma swoje marzenia. Często w życiu jest więcej marzeń niż możliwości. Ale po co mam udawać, że nie marzę? Że nie chcę tego co najlepsze? Może się to wydawać idiotyczne, że ktoś taki jak ja chciałby takich wspaniałości. Lecz pragnę i nic tego nie zmieni. Może nie jestem uznanym myślicielem, jednak konstruuję różne teorie. Ujawniam w ten sposób, że oglądam świat i wyciągam z tego wnioski. Nie jestem bezimienną galaretą pozbawioną kształtu. Jestem człowiekiem. Mam wiele słabości, więc staram się pokazywać z dobrej strony. Wybaczcie mi więc, że wypisuję wzniosłe słowa. Dajcie mi wszystko co możecie dać. Dajcie mi niebo i siebie.    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz