Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 2 lipca 2015

NIEWIDZIALNE SZCZĘŚCIE

Od dziecka musiałem przyglądać się temu jacy ludzie są nieszczęśliwi. Dorośli kłócili się, psioczyli na siebie, nie mogli się ze sobą dogadać. Zapłakane matrony mówiły, że wszyscy faceci to egoiści. To najgorsza lekcja jakiej udzielić można małemu chłopcu. Dobrzy wujkowie wymądrzali się o gównianych śrubkach, interesach i niewykorzystanych życiowych okazjach. Jeśli na tym polegać ma męskość to ja też miałem swoją wielką szansę i to niejedną – przynajmniej tak mi się dzisiaj wydaje. Zresztą nieważne. Tak naprawdę w życiu liczą się tylko dwie rzeczy – piękno i pasja. Jeśli egoizmem jest to, że chciałbym niczym się nie przejmować, to jestem egoistą. Ale raczej egoistą nieudacznikiem, bo przejmuję się zbyt wieloma sprawami.

Dla dobra nastolatka najważniejsze jest żeby nie palił trawy i chodził do kościoła. Pamiętam to dobrze – na nic nie zwracano tak szczególnie mojej uwagi kiedy byłem nastolatkiem. Całe szczęście, że już nim nie jestem. W końcu mam już te trzydzieści trzy lata. Pomimo że jestem nieudacznikiem bez znajomości śrubek, grosza przy duszy i potomstwa które mógłbym dręczyć swoimi ojcowskimi opowieściami, a poza tym męską szowinistyczną świnią, egoistą i niewyżytym zboczeńcem, a w sumie to nawet wyjątkowo egzaltowaną mendą, wiem że są gorsi ode mnie na tej zakłamanej ziemi. I nie muszę się specjalnie za nimi rozglądać – spotykam ich codziennie, osranych z nieszczęścia, wypatrujących cudzej niedoli, nadętych jak balony w które wystarczy wbić szpilkę, a wściekły huk ogłuszy Cię i zgłupiejesz do reszty.

Chwalić się, udowadniać innym kim się jest, pokazywać coś – to nasz los. I dlatego ludzie bywają nieszczęśliwi. Kiedy Ci nie wychodzi myślisz że jesteś gównem i wkurwiasz się jak innym się wiedzie. Widziałeś to na filmach, słyszałeś o tym, o beztrosce. Ale nie zaznasz spokoju, choćbyś mógł się zaszyć w pasji jak w haszyszu, upajając się pięknem jak winem. Nie wytrzymałbyś, musiałbyś zrobić zdjęcie, nagrać to, zrobić z tego sensację. A wtedy ktoś powiedziałby, że to jakaś lipa. Nie uwierzyłby. I zacząłbyś się zastanawiać czy naprawdę jesteś szczęśliwy. Kiedy nie muszę się przejmować co ludzie powiedzą, wiem że ta chwila jest wielka.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz