Łączna liczba wyświetleń

środa, 23 sierpnia 2017

DOBRE CHWILE

Kiedy próbowałem być dobrym człowiekiem często mi nie wychodziło. Bo kiedy próbowałem to czekałem na nagrodę – przynajmniej na to wewnętrzne ciepełko w sercu. Dobro miało być spełnieniem. Nie zawsze nim było. Czasem było raczej frajerstwem. A wtedy zamiast ciepełka miałem w sercu pustkę. Brzydziłem się własną słabością. Złość nie pozwalała mi liczyć się z innymi. Ale kończyło to się tylko poczuciem winy. Nie umiem więc być dobrym ani złym. Umiem tylko próbować. Co jakiś czas zrobię coś podłego, ale potem staram się to nadrobić. Nie jestem wolontariuszem żadnej sprawy ani człowiekiem wielkiego serca. Lecz wiem, że najlepsze co się zdarza w życiu to właśnie błogie ciepło które nas wypełnia gdy jesteśmy dobrzy.

Nie możemy być jednak zbyt dobrzy bo wtedy nic nam z tego nie wyjdzie. Sami dobrze wiecie jak to jest. To jest właśnie ten problem z dobrem. Dlatego trudno być dobrym. Gdyby było łatwo świat nie byłby taki skomplikowany. Niewielu jest na nim ludzi całkowicie złych, choć często odnosić możemy całkiem inne wrażenie. Wielu jest natomiast ludzi trochę dobrych. A to wystarcza żeby życie miało jakiś sens. Wszyscy dozujemy sobie dobro. Dajemy go tyle ile potrafimy. A jeśli nie dajemy to na ogół w końcu tego żałujemy. Bo nie czujemy wtedy tej ciepłej błogości, tylko wieczny niedosyt. Nawet wredni ludzie muszą mieć przyjaciół, bliskich lub kogokolwiek dla kogo mogą być dobrymi. Tak silna jest potrzeba poczucia się dobrym.

Nie umiemy być dobrymi dla wszystkich, ale przynajmniej dla kogoś. I to nam wystarcza żebyśmy czuli się dobrze. To daje nam energię żeby co dnia mierzyć się z tymi którzy nie są dla nas szczególnie dobrzy. Kiedy chcemy być dla kogoś szczególnie dobrzy nazywamy to miłością. Niestety nie zawsze ktoś chce tej dobroci. Niekiedy ciężko nam jest to zrozumieć. Każdy swoje dobro widzi na swój własny sposób. Nie powinniśmy więc przejmować się tym, że ktoś nie chce naszego dobra. Tyle że często czujemy się wtedy niewystarczająco dobrzy. Wiele razy czułem się niewystarczająco dobry. Ale dobrze, że mogę choć czasem być dla kogoś dobry, nawet jeśli jestem dobry tylko trochę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz